Õppe- ja kasvatustöö eesmärgid
Kooli arengukavas 2021-2025 püstitatud eesmärkidest on püstitatud alljärgnevad:
Põhieesmärgid:
•Kvaliteetse põhihariduse andmine, mis loob lõpetajale mitmekülgsed võimalused haridustee jätkamiseks ning valmisoleku edasiste valikute tegemiseks.
•Ennast ja teisi väärtustavateettevõtlikenoorte inimeste arendamine.
Kärla kool paneb hariduses erilist rõhku alljärgnevale (prioriteedid):
•Iga õppija väärtustamine ja tema arengu toetamine.
•Ettevõtlikkuse arendamine ja vastutuse võtmine.
•Koolirõõmu loomine ja hoidmine.
Meetmed eesmärkidetäitmiseks:
1. Nüüdisaegse õpikäsituse (NÕK) rakendumine, mis muudab õppemeetodid oluliselt mitmekesisemaks ning paindlikumaks, tuues fookusse õppija eripära ning vastutuse.
Selleks:
•läheme I kooliastmes klasshaaval üle üldõpetusele;
•valmistame II-III kooliastme õpetajad ette õppeainete suuremaks lõimimiseks;
•pöörame kõigis kooliastmetes rõhku õpioskuste arendamisele;
•toome õppetöösse enam üldpädevuste arendamist;
•muudame õppetöö mängulisemaks ja huvitavamaks, rakendades kaasaegseid õppemeetodeid;
•loome õpilastele võimaluse olla ka teiste arendaja rollis;
•osaleme rahvusvahelistes projektides tuginedes kooli rahvusvahelistumise strateegiale.
2. Suurem tähelepanu väärtuskasvatusele
Selleks:
•viime lihtsalt ja mänguliselt kooli väärtused iga õpilaseni ning lahendame keerulisi olukordi väärtusdialoogide kaudu;
•rakendame väärtuskasvatuse kaasaegseid metoodikaid (nt TORE programm jmt) ja tunnustame õpilasi väärtuspõhise käitumise eest.
3. Digididaktika rakendamine
Selleks viime ellu Kärla PK digiplaanis sätestatud eesmärgid ja tegevused:
•oleme õpetajatena digisuutlikud ja kasutame digivahendeid ja esitlustehnikat igapäevaselt;
•toetame õppekorralduse muutmisega erinevate meetodite kasutamist õppeprotsessis;
•arendame õpetaja ja õpilase digioskusi õppeainete ning info-ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) lõimimise kaudu (sh digiõpetus ainetunnis; ainetunnid arvutiklassis; referaadid jm kirjalikud tööd, kujundamine, projektitööd; arvutiklassi aktiivsem kasutamine iseseisva töö tegemiseks; e-õppepäevad jmt);
•viime regulaarselt läbi õpetajate ühiskoolitusi;
•jätkame õpetajate individuaalsete digitundidega (toetamaks õpetaja sisuloome oskuste arendamist ja õpilaste sisuloome juhtimist).
4. Tervise edendamine
Selleks:
•edendame tervislikku elulaadi ning kujundame turvalist sotsiaalset ja füüsilist keskkonda, shTervist Edendavate Koolide (TEK) võrgustikku kuulumise toel;
•väärtustame liikumist, sh võtame osa maakondlikest spordivõistlustest, liikumisnädalatest jm;
•sisustame vahetunde erinevate kehalist aktiivsust tõstvate tegevustega (mängud, tants, õuetegevused jmt);
•koolituste kaudu tõstame teadlikkust tervislikust toitumisest ja teeme selle nimel koostööd sööklaga;
•hoiame üksteise vaimset tervist, nt TORE (Tugiõpilaste Oma Ring Eestis) programm, õpetajate supervisioonid jmt;
•kaardistame kooli erinevates kohtades oleva mürataseme ja leiame võimalusi müra vähendamiseks.
5. Ettevõtlikkuse edendamine
Selleks:
•osaleme ettevõtlikkust arendavates tegevustes ja võrgustikes, nt Ettevõtlike Koolide võrgustik, Sihtasutus Saaremaa Arenduskeskus tegevused; osaleme koolinoorte ettevõtlikkust edendavate tegevuste sarjas Saaremaa Päike vms, mis lõpeb äriideede konkursiga;
•viime regulaarselt läbi enesehindamist ettevõtliku kooli standardist lähtuvalt ning arvestame parendusettepanekutega üldtööplaani koostamisel;
•suurendame ettevõtlikkuse/ettevõtluse õppe mahtu II ja III kooliastmes.
Kooli arengukavas 2021-2025 püstitatud eesmärkidest on püstitatud alljärgnevad:
Põhieesmärgid:
•Kvaliteetse põhihariduse andmine, mis loob lõpetajale mitmekülgsed võimalused haridustee jätkamiseks ning valmisoleku edasiste valikute tegemiseks.
•Ennast ja teisi väärtustavateettevõtlikenoorte inimeste arendamine.
Kärla kool paneb hariduses erilist rõhku alljärgnevale (prioriteedid):
•Iga õppija väärtustamine ja tema arengu toetamine.
•Ettevõtlikkuse arendamine ja vastutuse võtmine.
•Koolirõõmu loomine ja hoidmine.
Meetmed eesmärkidetäitmiseks:
1. Nüüdisaegse õpikäsituse (NÕK) rakendumine, mis muudab õppemeetodid oluliselt mitmekesisemaks ning paindlikumaks, tuues fookusse õppija eripära ning vastutuse.
Selleks:
•läheme I kooliastmes klasshaaval üle üldõpetusele;
•valmistame II-III kooliastme õpetajad ette õppeainete suuremaks lõimimiseks;
•pöörame kõigis kooliastmetes rõhku õpioskuste arendamisele;
•toome õppetöösse enam üldpädevuste arendamist;
•muudame õppetöö mängulisemaks ja huvitavamaks, rakendades kaasaegseid õppemeetodeid;
•loome õpilastele võimaluse olla ka teiste arendaja rollis;
•osaleme rahvusvahelistes projektides tuginedes kooli rahvusvahelistumise strateegiale.
2. Suurem tähelepanu väärtuskasvatusele
Selleks:
•viime lihtsalt ja mänguliselt kooli väärtused iga õpilaseni ning lahendame keerulisi olukordi väärtusdialoogide kaudu;
•rakendame väärtuskasvatuse kaasaegseid metoodikaid (nt TORE programm jmt) ja tunnustame õpilasi väärtuspõhise käitumise eest.
3. Digididaktika rakendamine
Selleks viime ellu Kärla PK digiplaanis sätestatud eesmärgid ja tegevused:
•oleme õpetajatena digisuutlikud ja kasutame digivahendeid ja esitlustehnikat igapäevaselt;
•toetame õppekorralduse muutmisega erinevate meetodite kasutamist õppeprotsessis;
•arendame õpetaja ja õpilase digioskusi õppeainete ning info-ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) lõimimise kaudu (sh digiõpetus ainetunnis; ainetunnid arvutiklassis; referaadid jm kirjalikud tööd, kujundamine, projektitööd; arvutiklassi aktiivsem kasutamine iseseisva töö tegemiseks; e-õppepäevad jmt);
•viime regulaarselt läbi õpetajate ühiskoolitusi;
•jätkame õpetajate individuaalsete digitundidega (toetamaks õpetaja sisuloome oskuste arendamist ja õpilaste sisuloome juhtimist).
4. Tervise edendamine
Selleks:
•edendame tervislikku elulaadi ning kujundame turvalist sotsiaalset ja füüsilist keskkonda, shTervist Edendavate Koolide (TEK) võrgustikku kuulumise toel;
•väärtustame liikumist, sh võtame osa maakondlikest spordivõistlustest, liikumisnädalatest jm;
•sisustame vahetunde erinevate kehalist aktiivsust tõstvate tegevustega (mängud, tants, õuetegevused jmt);
•koolituste kaudu tõstame teadlikkust tervislikust toitumisest ja teeme selle nimel koostööd sööklaga;
•hoiame üksteise vaimset tervist, nt TORE (Tugiõpilaste Oma Ring Eestis) programm, õpetajate supervisioonid jmt;
•kaardistame kooli erinevates kohtades oleva mürataseme ja leiame võimalusi müra vähendamiseks.
5. Ettevõtlikkuse edendamine
Selleks:
•osaleme ettevõtlikkust arendavates tegevustes ja võrgustikes, nt Ettevõtlike Koolide võrgustik, Sihtasutus Saaremaa Arenduskeskus tegevused; osaleme koolinoorte ettevõtlikkust edendavate tegevuste sarjas Saaremaa Päike vms, mis lõpeb äriideede konkursiga;
•viime regulaarselt läbi enesehindamist ettevõtliku kooli standardist lähtuvalt ning arvestame parendusettepanekutega üldtööplaani koostamisel;
•suurendame ettevõtlikkuse/ettevõtluse õppe mahtu II ja III kooliastmes.