23. oktoobril, kuldsel oktoobrikuu päeval, kui lehed langesid vaikselt ja tuul sosistas puude vahel, toimus Rakveres meediahariduse aastakonverents „Ekraanid ja hinged – elu digimaailmas“. Seal, ekraanide ja kaamerate valguses, kuulutati välja 2025. aasta meediapädevuse edendajad.
Ja teate mis? Meie oma sekretär-õppekorraldaja Laidi Lindau oli nende seas ning sai tunnustatud kui „Aasta meediamaailma kujundaja koolis 2025“!
Laidi ei ole lihtsalt Kärla Põhikooli sekretär-õppekorraldaja, ta on sõnasepp, kes seab sõnu ritta nagu maitsvaid metsmaasikaid heinakõrrele. Tema rahulik ja soe olemus, ingellik hääl ning alati hoolitsetud ja kaunis olek loovad koolis keskkonna, kus iga õpilane tunneb, et tema hääl loeb.
Laidi panus meediapädevusse:
1. Fotokonkurss ja koolikalender
Juba 10 aastat on Laidi organiseerinud koolis fotokonkursse, kus nii õpilased, koolitöötajad kui ka lapsevanemad saavad arendada visuaalset mõtlemist ja pildikeele tundmist. Konkursi Grand Prix foto ilmub järgmise õppeaasta koolikalendri päises. See annab mitte ainult õpilaste, vaid ka täiskasvanute loomingule väärtust ning kutsub kõiki kaasamõtlema, mis on see, mis teeb pildist hea pildi. https://fotokonkurss.webnode.page/
2. Koolimeedia: blogi ja kooliajaleht
Laidi on eestvedanud ja juhendanud kooli blogi „Meie lood“ ning kooliajalehte „Koolipeegel“, kus põhikooli õpilased on saanud võimaluse ise planeerida, intervjueerida, kirjutada ja kujundada. See on andnud õpilastele kogemuse kirjutamise, toimetamise ja visuaalse esituse vallas, mida tavapärane õppetöö ei ole suutnud pakkuda. https://kpk.edu.ee/et/uudised/koolipeegli-3-ahjusoe-lehenumber-ilmunud
3. Podcastid ja rahvusvahelised projektid
Tema eestvedamisel on valminud mitmeid koolipodcaste nii eesti kui inglise keeles. Viimased olid seotud Erasmus+ projektiga Itaalias, mis laiendas õpilaste silmaringi ja andis neile kogemuse rahvusvahelises meediakeskkonnas osalemisest.
4. Õpilaste juhendamine ja õpetamine
Kõigis tegevustes ei ole õpilased lihtsalt kaasatud, vaid nad on ka juhendatud ja toetatud: kuidas sõnum üles ehitada, toimetada, kujundada teksti ja pilte visuaalselt ning kuidas hinnata ja luua sisu, mis oleks eetiline, usaldusväärne ja mõjus. Laidi loob koolis keskkonna, kus õpilane tunneb, et tema hääl loeb.
5. Mõju kooli ja kogukonnale
Laidi poolt juhendatud ja õpilaste poolt loodud meedia jõuab ka laiemasse koolikogukonda, rikastades nii lapsevanemate kui ka kohaliku kogukonna kokkupuudet kooliga. Laidi on tõstnud arusaama meedia rollist ja olulisusest meediakriitiliselt mõelda. Selline praktika toetab terviklikku meediapädevust, mitte ainult tarbimist, vaid ka loomist ja refleksiooni.
Konverentsil osaledes saime kuulda inspireerivaid ettekandeid valeinfo, vaimse tervise ja digimaailma mõjust. Nägime, kui oluline on meediapädevus tänapäeva maailmas ja kui väärtuslik on Laidi töö just selles kontekstis.
Palju õnne, Laidi! Aitäh, et oled meie kooli meediahing!
Aitäh konverentsi korraldajatele, et märkasite meie imetlusväärset Laidit!!